Gasten informeren over voedselveiligheid

Door Ad F.L. Cleijsen in Blogs, gepost op 25 May 2022

Hoe informeer je gasten over voedselveiligheid?

 

De media staat er vandaag vol mee, een verzameling: 

- 2/3 van de restaurants informeert zijn gasten verkeerd over allergenen: Brabants Dagblad 

- Supermarkten en restaurants geven gebrekkige informatie over allergenen: Nu.nl 

- NWWA berispt supermarkten vanwege allergenen: Distrifood.nl

Bent u de trotse eigenaar van een bakkerij, ijssalon, slagerij, cateringbedrijf, restaurant, broodjeszaak, viskraam, foodtruck, poffertjeskraam of verkoopt u eigen gemaakte (streek)producten? Bent U verantwoordelijk voor de voedselveiligheid binnen een school- of sportkantine, horecagroothandel, cateringbedrijf, zorginstelling-, of ziekenhuis keuken? Dan zult u moeten voldoen aan de Europese richtlijnen rondom etiketteren, allergenenbeheer en voedingswaarden. Easyetiket kan helpen!


Voldoen aan de Europese richtlijnen betekent globaal het volgende: u dient de consument te kunnen informeren over de aanwezigheid van allergenen in uw recepten. Daarnaast moet u ook inzicht kunnen geven over de hoeveelheid voedingswaarden in uw recepten. De wetgeving is er niet voor niets, uw klant wordt zich meer bewust over wat hij of zij eet. Wat ons betreft een zeer goede ontwikkeling.

Easyetiket helpt

Team EasyEtiket helpt u om te kunnen voldoen aan de informatiewens van de klant, belangrijker nog dan enkel het voldoen aan de wetgeving. Met behulp van EasyEtiket kunnen grondstoffen en recepten worden beheerd, en nog meer:

- maak uw eigen etiketten

- maak uw eigen allergenenkaarten

- bereken de voedingswaarden per 100g gereed product

- beheer gegevens rondom bewaarcondities, artikelnummers, leveranciers, etc.

- informeer uw gasten online of via prints

Allergenenkaart online presenteren

Omdat de applicatie online werkt, is het ook mogelijk om uw klanten te verwijzen naar de info op onze website. Is uw klant, bijvoorbeeld een groothandel of cateringbedrijf, ook klant bij EasyEtiket, dan kunnen wij u aan elkaar koppelen zodat een ieder automatisch over de meest actuele gegevens beschikt. Vraag ons naar de mogelijkheden. 

Het stellen van vragen is gratis. Heeft u dus een vraag over wetgeving en/of het programma, stel deze gratis aan onze helpdesk. Tevens kunnen wij voor een kleine vergoeding bij u langskomen waarbij wij u op weg helpen naar een efficientere en makkelijke manier om uw klanten te informeren, en ja ook om te kunnen voldoen aan de wetgeving.

Kwestie van beginnen: Probeer Gratis!

Ad F.L. Cleijsen

Kwaliteitsmanager | Auditor | Procesmanager | ondersteuning bij certificering | bij etikettering en allergenenmanagement

Deel deze blog: